Ercan Gida

Ziyaretçi Defteri

halil ibrahim

kaldırımdaki ağaçlar neden budanmıyor çok merak ediyorum
bu kaldırımlar ne zaman yapılacak kuaförler caddesinde kaldırımlara araç parkediyorlar inanmazsanız bir geçin bakın arabalar kaldırımda yayala...

Oku  |  Yaz

Yayın Balığı karada beslenirken kayda alındı...

Nazım Sönmez ve Amanos Keşif AKED adı altında arkadaşlarıyla fotoğraf ve video çekerken sudan çıkıp karada da beslenebilen tatlı su balığının görüntüsünü tesadüfen kaydetti.

Amanos keşif ve Mavi Yeşil Doğa ve Bilim Derneği üyelerinden Nazım Sönmez ile arkadaşları Ceyhan nehri kıyısında kamp düzenledi. Havanın yağışlı olması nedeniyle kamp çadırı kuramadılar ancak, çevrede fotoğraf ve video kaydı alan ekip, suda sakarca kuşunu kaydettikleri sırada ilginç bir görüntü kaydettiklerini daha sonra fark ettiler.

Amanos Keşif AKED adıyla zaman zaman geziler ve kaplar düzenlediklerini ifade eden Nazım Sönmez “Bu kamplar, gezilerde çektiğimiz fotoğraflar ile videoları paylaşarak doğa güzelliklerini tanıtmaya çalışıyoruz. 8 Ocak 2017 Pazar günü de Osmaniye sınırları içerisinden akan Ceyhan nehri kıyısında kampa gittik. Hava yağmur idi, çadırlarımızı kuramadık. Nehre inen kuşları kayda almaya başladık. Suda kuşla birlikte hemen arkasında hareket halindeki bir canlıyı da kaydetmişiz. O an fark edemedik, sadece kuşa odaklanmıştık. Bu görüntüleri, evde izledikten sonra fark ettik. Tabi büyük şansızlık! Onu orada fark etmiş olsaydık, biraz daha net kaydetme şansımız olurdu” diye konuştu.

Nazım Sönmez, kayda aldıkları görüntülerdeki canlının karaya çıktığını aktararak “Karada besleniyor ve yiyeceğini aldıktan sora tekrar Ceyhan nehrine geri geri giderek geçiş yapıyor. Bunun kurbağa veya kaplumbağa olma ihtimali çok düşük, kuyruğunu sallıyor muhtemelen bir balık, yayın balığı olduğunu düşünüyoruz” dedi.

KIYIDA AVLANABİLİR…

İSTE Deniz Bilimleri ve Teknolojisi Fakültesi öğretim üyesi Yrd. Doç. Dr. Hülya Şereflişan, Yayın balığının özelliği bakımından çamurumsu alanlarda beslenebildiğine dikkat çekerek “Yayın balıkları küçük göl ve akarsularda yaşamaktadırlar. Nehirlerin dirsek tabir edilen, dönemeç yaptığı, akıntının az olduğu çamurlu bölgelerde suya sarkan ağaç diplerinde, yem aramak için bulunurlar. Vücutları pulsuz ve yoğun mukus salgısı ile kaplı olduğundan kaygandır. Bu özelliğini kullanarak solucan, sülük, kurbağa, kereviti ve su faresi yakalamak için kıyısal alana kadar çıkabilmekte ve avını yakalayabilmektedirler. Yüzgeçleri sayesinde çamurumsu kıyısal alanda yürüyebilen ve havadaki oksijeni soluyabilen dayanıklı bir balık türüdür” şeklinde konuştu.